fredag 24. juni 2011

Vill i blikket som en kartplukker


Det var uttrykket pappa har brukt om oss i hele oppveksten når vi har vært rimelig gira på å få noe. 

Denne madammen ble rimelig vill i blikket hun og. 

 

Strikket i Fritidsgarn fra Sandnes, etter oppskrift  i ett av deres Tove hefter. Har sett samme oppskrifta i flere forskjellige hefter, deres høne er i lime, men jeg syntes i grunn hun er tøff i lilla og.

Det gikk med rett i overkant av 3 nøster lilla garn og pitte litt oransje garn. Hekling av hanekam var heller ikke så vanskelig som fryktet når jeg først bare gjorde det.


Knappene bak kjøpte jeg tidligere i vinter fra Tamo
og de gjorde seg jo kjempe godt bak. 
Litt vanskelig å se men de er knall oransje på blomstene og mørk lilla inni.

Ei slapp ei før toving og øyne.

Disse knappene fant jeg på den lokale garnsjappa, likte de veldig godt så må få i flere til andre prosjekter tror jeg.   
 
Tenkte at svigerinna mi skulle få denne med tilhørende rødvinspose i magen neste gang vi drar utover på besøk, og håper at den forsinkede bursdagsgaven faller i smak.


5 kommentarer:

  1. Stilig høne ;-)

    Tror den bursdagsgaven faller i smak ja ;-)

    SvarSlett
  2. Regner med det Hilde. Hun ble jo rimelig misunnelig på den jeg fikk av deg ;oD

    SvarSlett
  3. Så artig hun var, flott gave:)

    SvarSlett
  4. Kjempefin vinhøne, og knappene var perfekte til:)

    SvarSlett
  5. Flott vinhøne! Jeg har titta på alt det fine du har strikka og er imponert da jeg leste at du har lært deg det meste via bøker og you-tube! Vel, jeg er vel kanskje litt sånn selvlært på mange håndarbeidsområder selv også også :)

    SvarSlett