fredag 5. november 2010

Og sånn kan det gå......

Da jeg begynte å lese diverse strikkeblogger for et halvt års tid siden, så kunne jeg liksom ikke forstå hvordan det var mulig å generere et enormt garnlager sånn uten videre. Det var jo bare å kjøpe garn til ett og ett prosjekt, gjøre seg ferdig med prosjektet, finne nytt prosjekt og handle nytt garn. Mer eller mindre nøyaktig mengde i forhold til ønsket størrelse.

Så enkelt kan en tro strikke verden fungerer.

Og så feil kan en ta......

Jeg må nok bare krype til korset og innrømme at garn mengden min nå nok nå kan begynne å ligne et garn lager....... I mangel av plass til alle nøstene så har jeg nå en kurv som er mer enn full. Vi snakker type 3 ganger sin høyde oppover veggen, i tillegg har barskapet til gubben blitt innvadert av nøster, garderobeskapet mitt likeså, og i boden finnes en stooor papirpose mistenkelig full den og. 

Så jo da, jeg har nok mer enn nok garn for mer eller mindre planlagte prosjekt. Det finnes jo så mange fiiine farger, og fiiine nøster og fiiine kvaliteter.


Men når en i tillegg klarer å gjøre dette:


Jupp, tomt for garn.........


Tidligere i høst hadde vi strikke kafe på jobb med damene fra MerGarn.no 

De hadde masse fint garn og frua tok ansvar og økte garn lageret litt. 
Så kom søstersen på besøk og ønsket veldig sterkt noe å ha i halsen av det fine grønne garnet. Og siden jeg nok må være den første til å innrømme at nøstene egentlig var innkjøpt uten noen større plan,så var det bare å skride til verket.

La opp 3 masker, strikket rett frem og tilbake, og økte 1 maske på samme side hver andre omgang. Når man er kommet halvveis i nøstet så feller man 1 maske annen hver omgang. 

Ganske lett og forståelig prinsipp for de fleste........

Men itte for meg. Jeg har da klart å veie feil og står nå med nesten ferdig skjerf og tomt nøste. 

Så da blir det å se om damene på MerGarn klarer å supplere med ett nøste til. Og hva skjer da? 
Jo da blir det en minimal nedgang i garn lageret -
i og med at jeg da blir stående med et nesten like stort nøste som da jeg startet.

Og sånn har det plutselig blitt mye mer forståelig at strikke damer ofte ender opp med garn ansamlinger som neppe kan kalles annet enn garn lager. 

Garnet heter forøvrig Super Sock Semi Solids i fargen Loden fra Cherry Tree Hill. Så da var det vel bare bestille.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar