fredag 12. november 2010

Ikke så gjennomtenkt

Når jeg begynner å tenke meg om så er det kanskje ikke så veldig gjennomtenkt å opprette en strikkeblogg knappe 2 måneder før jul. Det er jo en viss fare for at årets julegaver til venner og familie nok vil være noe influert av min nye hobby, selv om jeg begynner å innse at denne julegave strikkinga nok begynte lovlig sent.

Da jeg begynte å strikke så var var ønsket å kunne strikke ullbukser til sjefen ,og å beherske kunsten å strikke raggsokker.

Nå kan jeg begge deler!!!!




Og er ikke liiiite stolt av meg selv . Men æren for at jeg nå kan fixe ullsokker i flere størrelser er det  Petunia som skal ha. Trykk på linken og finn idiot sikker oppskrift, steg for steg, i flere størrelser. Dama må være pedagog av første klasse!



Disse sokkene havner i en pakke til min morfar. Jeg har en mistanke om at det begynner å bli noen ti år siden han fikk hjemmestrikkede raggsokker i gave. Så jeg håper at han blir fornøyd. 

Disse er strikket i Rauma garn, str 43 i Petunias tabell, og ble super myke etter vask og damp. Det gikk med litt over 2 nøster så vidt jeg husker. 

Jeg skal fixe noen sånne til meg selv og, forhåpentligvis så får jeg tid til å strikke ett sånt par til meg selv før sommeren.....

3 kommentarer:

  1. så flink du er til nybegynner å være =)
    la meg til som følger jeg =) så nå skal det bli spennende å følge med på dine fremtidige produkter =) søndagshilsen fra monsol

    SvarSlett
  2. Å begynne med raggsokker som nybegynner i strikking er modig gjort:)) Tusen takk for hyggelig kommentar på kjolen min:).. mye enklere ås strikke en en raggsokk, det kan jeg love deg;)

    Ha en flott kommende uke!

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hyggelige meldinger og oppmuntrende ord. Har planer om å prøve meg på litt mer avanserte ting når vi bare kommer oss over jul og jeg får frigjort litt mer tid. Hyggelig at dere vil følge med, kjenner prestasjonpresset jeg nå ;o)

    SvarSlett