lørdag 10. september 2011

Inflasjon

Jeg skal være den første til å innrømme at det muligens har tatt litt av når det gjelder strikking av babytepper og booties, nesten så det har gått inflasjon i det. Men det er jo så enkelt, fort gjort og ikke minst så ser resultatet veldig profft ut. Og det er i grunn litt viktig når en er høygravid og hormonell.....

Her er det siste teppet ferdigstilt. Dette skal være med på sykehuset når tuppa kommer.
Strikket i New Zealand Lams Wool, fargen er Old Rose.
Teppet ble ca 103 x 103 og det gikk med ca 165 gram garn.

Booties strikket på oppskrift fra Ullent Eventyr - igjen.
Jeg har drevet litt uformell forskning her og strikket sokker i str 0-3 mnd både på 2,5 mm pinner og 2,0 mm pinner. Greit å se forskjellen i størrelse, så får tiden vise hvor lenge de forskjellige holder når tuppa sine føtter har kommet ut. Ett par gammelrosa og ett par naturhvite av den minste størrelsen er i hvertfall pakket i bagen.

Det gikk med 14 gram garn  strikket på 2,5 mm pinner i størrelse 0-3 mnd.
Det gikk med 12 gram garn strikket på 2,0 mm i størrelse 0-3 mnd. 

Nå har jeg midlertidig funnet ut at det kan være greit å ta en pause i babystrikken og faktisk begynne på den ullbuksa til sjefen jeg har tenkt på leeenge. Godt å strikke på 3,5 pinne med tykk Peurvian Highland Wool og, en ser liksom fremgangen da ;o) Også kan det jo være at behovet for ullbukse i barnehagen dukker opp før en aner det....

1 kommentar:

  1. Imponerende mange nøstebarntepper i denne bloggen! Jeg må tilstå at jeg aldri kom i havn med mitt ene engang... men gikk så gal at jeg rakk det opp igjen, og fikk tante til å strikke istedet. Hoho!

    SvarSlett