onsdag 3. november 2010

Enda et teppe og booties i fleng

Siden det har vært litt hektisk de siste dagene så må jeg vise frem enda noen litt eldre arbeid kontra å bidra med noe nytt. Men siden denne siden er så ny så er det jo foreløbig liten risiko for å gjenta seg selv.

I forrige innlegg så viste jeg frem to babytepper strikket i Nøstebarn sin lammeull. Da jeg kom over nettsida 123knit.com  i en eller annen blogg, og varme anbefalinger om bruk av deres New Zealand Lambs Wool i Nøstebarn oppskriftene, så tenkte jeg at enda ett teppe må være kurant "kjøre bil prosjekt" i sommer. Så da bestilte jeg 2 hesper i lys grå til en meget gunstig penge,og ventet i spenning.

Her er det ferdige resultatet:


Strikket på nøyaktig samme måte som de to forrige, men jeg synes at dette teppet ble mye lettere og mykere enn de to andre teppene.





Også strikket jeg på ett par enkle og fine baby booties. 

Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd de på egen baby, da strikkehobbyen er nyere enn sjefen, men har fått gode tilbakemeldinger fra de som har fått booties i gave. 

Og selv om dette settet ikke har noen mottaker enda, så regner jeg med at det holder seg til noen i bekjentskapskretsen skulle finne på og formere seg.



Her er ett av de første parene med baby booties jeg strikket. Strikket på pinne 2,5 i Inca Alpaca. De ble gitt bort i barsel gave til en nabo, og jaggu kom det ikke forespørsel om det var muligheter for å få flere.


Gjett om det var muligheter for flere!!!!!!



Man kommer som kjent langt med smiger,så ett par uker senere ble disse overlevert. 

De lys grå er i New Zealand Lambswool, de lilla i Inca Alpacca og de bak er Falk fra Dale. Justerte litt størrelse ved å leke litt med pinne størrelser og hvor mange masker jeg la opp på. Utrolig hvor mye 2 masker ekstra utgjør på så små sokker.

Og her finner du den super enkle oppskrifta: Baby Booties

Takk for titten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar