søndag 19. desember 2010

Ting tar tid!

 Nå er det altfor lenge siden jeg har lagt inn bilder her. Jeg skulle gjøre det for ett par uker siden, men strømkabelen på pcen bestemte seg for å ta kvelden. Og siden begynte håndball EM for kvinner, og da blir det verken strikk eller blogg.

Siden jeg ikke akkurat har flashet denne bloggen til venner og kjente så føler jeg meg rimelig trygg på at det er greit å vise frem noen julegaver før den store kvelden. 
 

Tovede sitteunderlag
 Disse tovede sitteunderlagene havner under treet med uttrekkbar pølsepinne og Kvikk Lunsj.


Raggsokker

Lyset på dette sokkebildet er helt forfærdelig ser jeg, men er det mørketid så er det mørketid. Dette er et lite utvalg av de 7 (!!) sokkeparene jeg har strikket den siste 1,5 måneden. Driver nå med det siste paret som jeg skal ha selv. Men det går ganske trått for nå er jeg mildt sagt lei.

Håper at sokkene blir mye brukt og at de varmer godt. Rauma sitt raggegarn er favoritten. Synes det er fint å strikke med, og det ferdige resultatet blir kjempe mykt etter en vask. Det svarte paret er blandet med rosa babygarn fra Dale, rett og slett fordi at mottakeren på 30 år er meeget glad i rosa.

Skjef      






.

 Damene på Mergarn.no sviktet ikke, og jeg har endelig fått tak i ett nøste til slik at jeg fikk ferdigstilt skjeftet som søstersen la inn sterke ønsker på. Jeg håper å komme tilbake i romjula med bilder av mottakeren og ikke minst med en mye mer naturtro farge angivelse. For fargen er mye dypere enn den ser ut til.

Så nå gleder jeg meg til å begynne på et nytt og helt ukjent prosjekt. Jeg er jo fortsatt veldig fersk i faget, og har enda ikke prøvd meg på verken kjole eller genser. Så det spørs om det blir forsøk på kjole i romjula. Jeg har heldigvis venninner som produserer søte små jenter som er veldig glade i ullundertøy og kjole utenpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar