mandag 25. april 2011

Ferdigstilling av teppe og litt småplukk



 Jeg hadde egentlig ikke planer om å strikke ullsokker, men da jeg kom over garnet Robust i knall rosa, lilla og hvitt så bare måtte jeg strikke ett par til meg selv. Garnet er bare 40% ull så jeg er spent på hvor varme de er, men det er forhåpentligvis ei stund til jeg trenger skikkelige varme ullsokker så disse blir sikkert flittig tidlige morgener og sene kvelder fremover. 


Strikket på pinne 3,5 og lagt opp for herresokker i vidden da jeg strikker stramt, og trives med å strikke leggen på bitte liten rundpinne og den største bitte lille rundpinnen jeg har er 3,5. Så da ble det herrestørrelse i stedet for å gå opp til 4er strømpepinner.

Nøstebarn teppet strikket diagonalt
 Også er Nøstebarn teppet ferdig. Strikket opp to hele hesper fra Nøstebarn så teppet ble bra stort. Sjefen på 4,5 kan ligge rak på ryggen med teppe over tærne og opp til haka. Så dette teppet har vi forhåpentligvis noen år fremover. 

Som tidligere nevnt, gøy å at det skjer noe i begynnelsen på hver pinne, men avfellinga var skikkelig herk. Det er IKKE bare bare å strikke sammen 3 masker med syltynn tråd og 6er pinner.


Madam Møllers babysokker.


Også har jeg strikket Madam Møllers babysokker fra Nøstebarnboka. Hadde i grunn ingen formening om hvordan disse sokkene var før jeg begynte så det var veldig greit med detaljert oppskrift i boka. 

Synes sokkene ble ganske så dekorative, er litt mer rosa i fargen enn bildet viser, mao mer rosa en rød.  Så nå er det bare tråd tvinning igjen før disse kan legges i posen. Med så ville farger er det vanskelig å se for seg å bruke garnet til annet enn sokker i grunn.

Strikker foreløbig i alle farger da ultralyd fortsatt er en uka unna. Men kjenner flere som skal ha i de sammen tidene som meg selv, så rosa eller blått, de ferdige produktene skal vel få bein å gå på etterhvert.






1 kommentar:

  1. Det teppe så utrolig deiligut, ser ut som det er myyye jobb.
    Så søte baby tøfler, likte fargen på de veldig godt.

    SvarSlett